Sağlık

Yemekten Kaç Saat Sonra Spor Yapmalı?

Yemekten Sonra Spor

Yemekten sonra spor hemen yapılır mı? Yemekten kaç saat sonra spor yapmalı? Aç karnına spor yapılır yada  tok karnına spor yapılır mı? Spor yapmak isteyen, spora başlayan kişilerin sorduğu aklına gelen bir çok sorudan bazıları bunlardır.

İnternet ortamında bir çok bilgi kirliliği içerisinde araştırma yaparken karşımıza çıkan bilgilerin doğruluğundan emin olamıyoruz. Spor yapmak kilo vermeye yardımcı, vücudu şekle sokarken bir yandan da ve en önemlisi sağlığımız için gereklidir. Spor yapma zamanı tam olarak nasıl belirlenmelidir?Tok Karnına Spor Yapılır mı

Tok Karnına Spor Yapılır mı?

Tok karna spor yapılmaz yada yapılır demektense neden yapılır yada yapılmaz sorusunun cevabını vermek istiyoruz. Kan dolaşımı vücudun ana kaynağıdır ve bu kaynağın ana noktası yani kalp, kan dolaşımını sağlayan organdır. Yemek yedikten hemen sonra kan dolaşımı hızlanır ve kalp mideye kan pompalamaya başlar. Mide yediklerini sindirebilsin diye kalp büyük bir çalışma içerisine girer. Gene aynı şekilde spor yaparken yada faaliyet içerisinde iken kalbimiz kaslarımıza kan pompalar. Yani eğer iki kalbiniz yoksa tok karnına spor yapmak sakıncalıdır. Bir kalp hem sindirim için kan pompalayıp hemde kaslara kan pompalayamaz. Tok karnına yani yemek yedikten hemen sonra kalbin görevi sindirim için kan pompalamak iken ona ikinci bir görev yüklerseniz bu sağlığınız açısından büyük risk taşır. Kalp ortalama 5 kilo civarında olan kanı hem mideye sindirim için hemde kaslara faaliyet için göndermeye çalışırken zorlanır.

Kan dolaşımı vücudu besleyen en önemli sistemdir. İç organlara ve beyne yani tüm vücuda da kan aynı anda gitmek zorundadır. Kalp hem vücuda giden kanı pompalarken, sindirim için de artı bir faaliyet içerisine girmişken bir yandan da spor yaparsanız, kalp kaslar için de kan pompalama çabasına girerse bir dolaşım şoku yaratırsınız.

Bu durum da mide kramları, tansiyon yükselmesi gibi hafif sonuçlarla atlatılabileceği gibi kalp krizi geçirme riski ile de karşılaşılabilir. Tok karna spor yapmak yani yemek yedikten hemen sonra spor yapmak son derece zararlıdır.Yemekten Kaç Saat Sonra Spor Yapmalı

Yemekten Kaç Saat Sonra Spor Yapmalı?

Yemek yedikten hemen sonra spor yapmak yada yorucu işler yapmak kalbinizi yormaktan başka bir işe yaramaz. Yemek yedikten hemen sonra yapılan spor sizi bedenen  iki kat daha fazla yorar. Bu durum sadece spor değil tüm fiziksel aktiviteler için geçerlidir. Denize girmek, hızlı yürüyüşler yapmak hatta beyinsel aktiviteler bile tok karna yapılmamalıdır. Yemek yedikten hemen sonra hazım başlayacağı için en az yarım saat uyunmamalı ve fiziksel aktiviteler yapılmamalıdır. Bu aralıkta kendinize dinlenme süresi verilebilir. Peki yemekten kaç saat sonra spor yapmalıdır?

Yemekten en az iki üç saat sonra spor yapılabilir. Eğer kırmızı et gibi öğütülmesi zor olan bir besin tüketmişseniz bu süre uzayabilir. Mide sindirim olayını bitirmiş olmalıdır. Kalp sindirimi yapabilmek için kan pompalamayı bırakmış kaslara yönelebilmelidir. Tok karnına spor yapılır mı sorusuna yanıt verdiğimize göre aç karnına spor yapılır mı bu sorunun da yanıtına birlikte bakalım.Aç Karnına Spor Yapılır mı

Aç Karnına Spor Yapılır mı?

Aç karna spor yapmak yağdan çok vücuttaki kasların erimesine yok açar. Bu bilgi neredeyse bütün kaynaklarda yazılmaktadır. Doğru bir bilgidir. Aç karna yapılan spor yağların erimesinden çok kasların erimesine yol açmaktadır. Açlık dendiğinde sabah kalktığınızda 8 saat bir şeyler yememiş bir insanın açlığı gibi değil de açlıktan ve gıdasızlıktan vücudun kendini yemesi gibi bir açlık söz konusu olduğunda geçerlidir.

Sabah kahvaltı sonrasında en az 2-3 saat geçtikten sonra spor yapılabilir. Sabah kalkar kalkmaz spor yapmak isteyenler için verimli sonuç almak istiyorlarsa aç karna değilde size enerji verecek bir bardak meyve suyu, ılık bir bardak ballı ve limonlu su  yada enerji içeceği içildikten daha sonra spor yapılması çok daha uygun bir durumdur.

Özet olarak spor yapmak için yemek yedikten en az iki üç  saat sonrayı beklemek gereklidir. Sabah kalkar kalkmaz spor yapmak isteyenler onlara enerji verecek içecekler içmeli sonrasında spor yapmalıdır. Gün içerisinde yada akşam spor yapmak isteyenler ise 4-5 saat önce yemek yemişler ise çok rahatlıkla verimli bir spor yapabilirler. Spor yaparken verim alabilmek ve sağlığınızı korumak istiyorsanız mutlaka açlık yada tokluk kurallarına dikkat etmeniz gereklidir.

Etiketler

8 Yorum

  1. Yemeğin üstüne hemen supplement kullananlar bile var. Bir de üstüne hemen spor yapmaya çalışıyorlar ve tıkanıyorlar. Belirli bir süre geçmesi lazım eğer spor esnasında biraz daha güçlü olmak istiyorsanız spordan 40-45 dakika önce şekersiz bir kahve içilebilir.

  2. Gerçekten önemli bir konu Yemekten Kaç Saat Sonra Spor Yapmalı? Bizler Türk milleti olarak yemek sonrası spora pek dikkat etmiyoruz, özellikle akşam yemeğinden sonra koltuğa yapışıp kalıyoruz. Çok yanlış bir hareket, Peygamber Efendimizin de belirttiği gibi yemekten sonra en az 40 adım yürüyün. Yemekten hemen sonra yapılacak sporlar hafiften yürüyüşle başlamalı, sonra tempo kademeli olarak artırılmalıdır. Dolu bir mide ve karın ile koşuya veya herhangi bir kültür-fizik hareketine başlanırsa solunum ve dolaşım sisteminde ciddi tehlikeler baş gösterebilir. Unutmayalım lütfen önce hafif hareketler ve yürüyüşlerle kas ve eklemler yumuşatılmalı ve ısıtılmalıdır. Sitenizde sağlık ile ilgili konulara yer verdiğiniz için teşekkür eder, başarılarınızın devamını dilerim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kapalı